Nieuws en verhalen

NIEUW: Come follow Me conferentie (4 & 5 juni)

Je bent van harte uitgenodigd om deel te nemen aan de Come follow Me conferentie. Iedereen kan het Evangelie van Jezus delen. Ook jij! Of dat nu in de kerk is, op je werk, voor de minst bereikte volken… laagdrempelig of uitbundig. 

Lees meer

Een dankwoord uit de Sahel

Naar aanleiding van alle gebeden, hulp, bemoedigende woorden en financiële steun wil Pamela (leider van de Sahel) graag iets tegen je zeggen.

Lees meer

We zijn verhuisd!

Na decennia actief te zijn geweest in Emmeloord, zetten we onze missie voort in Nijkerk, aan de Van ’t Hoffstraat 34.

Lees meer

Orlando Bottenbley: " Jezus heeft echt de hele wereld op het oog! "

Al jaren is voorganger Orlando Bottenbley betrokken bij onze organisatie. Hoog tijd dus voor een gesprek met deze bijzondere man die als kerkplanter weet hoe het is om met zijn voeten in de klei te staan.

Lees meer

Bouwen aan vriendschappen in de Sahel

De Sahel is één van de moeilijkste plekken om te wonen en te werken: het is heet, droog en er is altijd dreiging van oorlog. Toch bouwt God te midden van dit aan Zijn kerk.

Lees meer

Kom naar het zendingsweekend van 11-13 juni!

Het zendingsweekend op 11, 12 en 13 juni zit vol inspiratie en biedt praktische tools om je te helpen oriënteren op jouw rol in zendingswerk. Zodra je ervoor kiest om Jezus te volgen, betekent dit dat je onderdeel bent van Gods missie.

Lees meer

Faheem krijgt een audio-Bijbel cadeau

Faheem groeide samen met zijn jeugdvriend op in een moslimfamilie. Faheem: “David is echt mijn beste vriend. Zo reisden we altijd samen door de Sahel en waren we tot een jaar geleden nog nooit van elkaar gescheiden geweest.

Lees meer

Brahim houdt dankzij Jezus van zijn vrouw

Vrouwen betekenden in de opvoeding van Brahim heel weinig. Als hij iets aan zijn vrouw vroeg, moest ze dat uitvoeren zonder tegenspreken. Op het moment dat ze weigerde, dan was het voor hem toegestaan om haar te slaan.

Lees meer

NIEUW in 2021: Join in Mission avonden

Woensdagavond 24 februari is de eerste Join in mission avond. Heb jij een verlangen om naar het zendingsveld te gaan? Maar weet je niet hoe je dit vorm kunt geven? Dan hopen we je hier graag te zien! Deze avond is voor iedereen met een verlangen om op missie te gaan.

Lees meer

OM in gesprek met Gor Khatchikyan

Gor Khatchikyan is spoedeisendehulp arts en getuigt in deze coronatijd graag over wie Jezus is. Tijdens de nieuwe uitzending van OM in gesprek met, spreken we hem over Gods genade tijdens het aanvragen van asiel in Nederland.

Lees meer

Het Evangelie delen met kunst

Het Evangelie delen kan werkelijk op allerlei soorten manieren. De liefde van Jezus kun je immers in zoveel daden laten zien. Gerdine (België) doet dit door middel van kunst!

Lees meer

Somosa viert voor het tweede jaar kerst!

Een klein aantal families in de Sahel viert dit jaar kerst! Somosa is deel van de Hausa stam en woont samen met haar man, zoon Felix en dochter Myah in een dorpje waar voornamelijk moslims wonen. “We zijn dankbaar dat onze kinderen tien dagen vrij krijgen van school.

Lees meer

God opende Solomons' hart voor Moslims

Solomon (Zimbabwe) groeide op in de kennis dat Jezus Zijn leven had gegeven voor hem. Op 18-jarige leeftijd maakte hij een keuze om Jezus uit te nodigen in zijn hart.

Lees meer

Ahmad ontvangt Jezus in zijn hart!

Nog niet zo lang geleden hield Ahmad* er een slechte levensstijl op na. Zelfs zijn eigen familie wees hem af vanwege zijn liegen, bedriegen en gewelddadige temperament.

Lees meer

God zendt Peter naar de Sahel

Lang geleden besloot Peter om zijn hele leven te wijden aan het verspreiden van de genadeboodschap van Jezus. “Noord-Afrika stond toen niet op mijn lijstje van potentiele landen, maar ik belande er uiteindelijk toch!” legt Peter* uit.

Lees meer

Barikisu kent Jezus niet

De Fulani is één van de vele stammen die behoren tot de Sahel. De komende jaren staan zij als focusgebied in onze missie om hen te bereiken met het Evangelie van Jezus Christus. Barikisu behoort tot deze Fulani stam en leeft samen met haar familie in de Sahel.

Lees meer

Zendingsweekend 2020: word deel van Gods missie!

De Bijbel is duidelijk: als we Jezus leren kennen en Hem gaan volgen, dan maken we deel uit van Gods missie. De deelnemers van het afgelopen zendingsweekend in oktober wilden hier graag meer over weten.

Lees meer

Jezus is sterker dan hekserij

In een dorpje aan het Tanganyika-meer in Zambia werkt Gladys. Kapembwa staat bekend als een van de meest duistere dorpjes rondom het meer. Inwoners doen hier bijvoorbeeld aan hekserij en gaan naar toverdokters. Hoewel hekserij een sterke grip heeft op het dorp, vindt er langzaam een verandering plaats! Waarom? Omdat steeds meer mensen Jezus leren kennen.

Lees meer

Een wonderlijke ontmoeting

Ulyana besloot nog een laatste boodschap te doen in Willemstand, Curaçao. Dit deed ze nog nét voordat de Logos Hope het eiland zou verlaten. Na het boodschappen doen, maakte ze nog een laatste wandeling door het centrum. En opeens begon het hevig te regenen.

Lees meer

Logos Hope aan de slag op de Bahama's

Afgelopen vrijdag kwam de Logos Hope aan bij Great Abaco Island, de Bahama's! Daar ligt het schip nu voor anker. Leuk feitje: al zes maanden lang ligt het schip in Caribische wateren. Eerst op Jamaica, daarna op Curaçao en nu op de Bahama's.

Lees meer

Pages