Nieuws en verhalen

‘God heeft me vrijgemaakt en houdt mij nu uit de gevangenis’

Een jaar voorwaardelijke gevangenisstraf en een boete. Dat was de laatste uitspraak in de strafzaak van Omair* uit Algerije. Een slepende zaak, die jaren geleden begon.

Lees meer

NIEUW: The Global Mission Express

The Global Mission Express is een interactieve, uitdagende én levensveranderende ervaring opgebouwd in, jaja, een vrachtwagen. Het is een unieke experience die ons herinnert aan Gods missie met deze wereld.

Lees meer

'Tijdens het bidden, stopten haar handen met trillen'

Op de veertiende dag van Poetin’s oorlog loopt Valentina het missiehuis van OM in Vinnitiya binnen. Ze komt vanuit Sumy. Drie dagen eerder zat ze nog in haar appartement, samen met twee andere gezinnen.

Lees meer

'Moet ik mij wassen voor ik de Bijbel lees?'/ Drie miljard redenen

Drie miljard redenen. Het zijn de drie miljard mensen die op dit moment nog wachten om het goede nieuws van Jezus te horen. We laten je graag kennismaken met hen.

Lees meer

'Ik zal ze één voor één bij Jezus brengen' / Drie miljard redenen

Drie miljard redenen. Het zijn de drie miljard mensen die op dit moment nog wachten om het goede nieuws van Jezus te horen. We laten je graag kennismaken met Moussa*, Oumar* en Adam*.

Lees meer

Jezus als hoofdpersoon bij Paasevent in Harderwijk

Medewerkers van Operatie Mobilisatie mogen meewerken aan het Paasevent Belevingstheater in Harderwijk. In het weekend van 1 en 2 april verandert een grote groep vrijwilligers de straten en parken van Harderwijk in een dorp uit het begin van de jaartelling.

Lees meer

Surya was één van de 3 miljard

Drie miljard redenen. Het zijn de drie miljard mensen die op dit moment nog wachten om het goede nieuws van Jezus te horen. We laten je graag kennismaken met hen. Dit is het verhaal van Surya uit Zuid-Azië.

Lees meer

Help vluchtelingen bij de grens van Oekraïne

Verschrikkelijk! Vrouwen en kinderen die hun huis moeten ontvluchten, vaders en jonge mannen die ineens worden opgeroepen om te vechten en niet weten of ze terug zullen komen. Maar hoe groot de uitdaging ook is, we willen gelijk in actie te komen.

Lees meer

3 miljard redenen

Lees meer

Tine bidt elke maandag voor de verspreiding van het Evangelie

Zoals de meesten van jullie weten, bidden we iedere maandagavond om 19.00 uur voor de mensen die het Evangelie nog niet hebben gehoord. Tine (79 jaar) stuurde ons onlangs een mail en deelde graag iets vanuit haar hart over gebed.

Lees meer

“Ga naar het zendingsweekend van 11-13 maart en kom in beweging om een getuige van Jezus te zijn”, vertelt deelnemer Klaas

Klaas (toen 14 jaar) kwam na een christelijk tienerkamp helemaal ondersteboven thuis en zei tegen zijn vader: “Papa, ik wil zendeling worden!”. Waarop zijn vader zei: “Mooi jongen, maar laten we eerst eens even twee weken wachten… dan zien we wel weer verder”.

Lees meer

3 nieuwe Dutchies gaan naar de Logos Hope!

De afgelopen maanden ligt het schip in nieuw vaarwater en dat is aan alles voelbaar. 125 teams gingen al op pad om het Evangelie te vertellen. Ook zijn de werkers van de Logos Hope heel dankbaar dat ze weer bezoekers aan boord konden ontvangen.

Lees meer

Angst en schaamte overwonnen op TeenStreet

Als je de keus hebt gemaakt om Jezus te volgen, hoe geef je dit dan vorm in je leven? Hoe vertel je je vrienden op school dat je gelooft in Jezus? En wat betekent het eigenlijk dat je een nieuwe schepping bent geworden?

Lees meer

Geen depressies meer, maar een compleet nieuw leven!

Robbie: “Jezus heeft alles in mijn leven veranderd!” Hij groeit op met een Turkse islamitische moeder en een Nederlandse vader, die aangesloten is bij de Jehovah’s. Toch voelt hij zich tot beide religies niet aangetrokken.

Lees meer

Ga mee op visiereis naar de Noord-Kaukasus

Wilt u met eigen ogen zien wat het Evangelie doet in de harten van mensen? Ga dan aankomend voorjaar (1 t/m 8 april 2022) mee naar de Noord-Kaukasus: één van de minst bereikte gebieden ter wereld.

Lees meer

Jezus liep in een droom naar Amira toe en sprak in gebarentaal

Amira had een bijzondere ontmoeting met Jezus! Als dove Arabische vrouw zag ze Hem in een droom.

Lees meer

De eerste Jezus-volgers in de Tsaatan stam

Binnenkort is het kerst en vieren we de geboorte van Jezus. Wat een onuitsprekelijke vreugde dat Hij voor ons naar deze wereld kwam! Miljarden mensen, zoals de Tsaatan groep, hebben dit nog nooit gehoord.

Lees meer

Igor vergaf zijn ontvoerders

Igor haatte de inwoners van de Noord-Kaukasus. Als jonge tiener was hij door radicale moslims uit deze regio ontvoerd. Dit liet een behoorlijk litteken achter. Toen hij eindelijk weer op vrije voeten was in Rusland, kwam hij terecht in het drugscircuit.

Lees meer

Pages